D&K

    Vitamin D och Vitamin K är en riktigt bra kombination!

   En sak som Vitamin D gör är att ta upp kalcium, men kalcium gör ingen nytta i blodomloppet. 
   En sak som Vitamin K gör är att leverera kalcium till skelettet, där gör den nytta - speciellt när man är över 40 och skelettet börjar försvagas. Som bonus så försvinner all kalcium från cirkulationssystemet och det rensas upp, 2 vitaminer som kompletterar varandra perfekt m.a.o. Helheten som sagt.

   OBS! tar du mediciner för cirkulationen, fråga din läkare om du kan ta K-vitamin.

   När jag pratar om Vitamin K så är det K2 MK-7 (Menakinon-7) som gäller, de andra formerna gör inte mycket nytta.

   Tabletten jag tar från "Kombi-Burken" innehåller 4000 IU D3 och 100 mg K2 MK-7. Jag tar den med dagens första måltid, varken vitamin D eller K absorberas i vatten men maten öppnar upp matsmältningen och de smiter med. 
   Man ska egentligen mäta sina D-vitamin nivåer ibland när man tar större doser men jag hoppar över intagen 2-3 dagar i veckan så jag ligger under "smärtgränsen" och slipper läkarkontrollen.

Till NyaVitaminer.se:

Till Hemsidan >>


Till Vitamin D&K:






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TMG

Berberine

Resveratrol